Sunday, August 2, 2009

"כאן היתה שנאה, אהבה לא הורגת"


דבריה של יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, הערב בעצרת ההזדהות עם הקהילה הגאה בת"א:"באתי היום להזדהות. באתי להזדהות לא רק עם הפצועים, לא רק עם משפחות המתים אלא באתי להזדהות איתכם החיים. חברי הקהילה הגאה שבוכים היום על מתיהם ומכאן ממשיכים הלאה וביום הזה לצד הבכי על המתים יש גם מי שבוכה קצת על עצמו. ואני מקווה שהיום הזה הנורא כל כך לכולם, לכל החברה בישראל, היום הזה גם ייתן כוח.

"אני מאמינה שהיום הזה הוא היום שאולי בצד הדבר הנורא הזה, שקרה אתמול והלוואי והאירוע הזה לא היה קורה. אולי האירוע הזה יהיה גם נקודת מפנה. וזה נכון שאנחנו עדין לא יודעים את המניעים ואת זהות הרוצח. אבל שנאה הייתה כאן. כי אהבה לא הורגת. ופשע השנאה הזה צריך להיות נקודת מפנה ולתת כוח. צריך לתת כוח לילד לבוא להורים ולומר "אני הומו", או "אני לסבית", והיום הזה צריך לתת כוח לכל הורה לקבל את הילד שלו כפי שהוא ולאהוב אותו כפי שהוא. והיום הזה צריך לתת כוח לכל אחד מחברי הקהילה הגאה לחיות את חייו. לפי רצונו, ולהיות שלם עם עצמו, ולהיות גאה עם עצמו, ולתת כוח לחברה הישראלית לעשות את השינוי, כדי שגם היא תהיה גאה בקהילה החיה בקרבה.


"הלוואי ויהיה זה יום של חשבון נפש של כל אחד מאיתנו, גם בהנהגת המדינה. חשבון נפש אמיתי, נוקב וכואב. האם עשינו די על מנת למנוע דעות קדומות והסתה, ולגלוג, וזה חשבון נפש אישי שכל אחד מאיתנו צריך לעשות, וכפי שכל אחד בהנהגת המדינה צריך לעשות את חשבון הנפש הזה, כך כל אדם במדינה צריך לעשות את החשבון נפש הזה גם כלפי עצמו.
"האירוע הזה בלי קשר למניעיו, מעיד על פניה של החברה בישראל, ואתמול נחשף כאב שהוא יותר מזה של הבודדים שזה קרה להם. הכאב היומיומי של ציבור החי בקרבנו, וחלקינו עוצמים עין וממשיכים הלאה, וזה במקרה הטוב.


"לפני כמה חודשים נפגשתי עם נציגי הקהילה הגאה בישראל והם ביקשו ממני דבר אחד, לבוא פעם לאירוע על מנת להוכיח שאפשר לבוא ולהזדהות ולתת לגיטימיות לבני אדם. וזה נראה לי אז מובן מאליו וטבעי. ולפני מספר שבועות חנכנו ביחד את המבנה המשותף. וזה כל כך עצוב שרק היום אתם מקבלים לגיטימיות. אבל זה לא יכול לקרות רק היום ולהיגמר מחר. הדגל שלכם מכיל כמעט את כל צבעי הקשת וקיבלתם היום הזדהות כמעט מכל קצוות הקשת הפוליטית בישראל. אך ההזדהות הזאת לא יכולה להסתיים היום, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו לסיים בהזדהות הזאת. נקודת המפנה צריכה להתחיל כאן, ולצאת ולהתפרץ ולשנות את פניה של החברה בישראל. מדובר בנו, בעצמינו ובעתיד שלנו".

No comments:

Post a Comment